Loading...

Ångerrätt och retur

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, (LODA), har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av ångerrätt betalar du själv för eventuell returfrakt.

Ångerrätten gäller inte då varor inte kan återlämnas i obrukat och oskadat skick, (d.v.s. obruten förpackning).

Eventuell återbetalningen sker från det att vi har mottagit och godkänt din retur. I vissa fall kan vi ej godta ångerrätt på hygienartiklar och medicintekniska produkter så som till exempel underkläder, blodtrycksmätare, termometrar etc. Om du är osäker på vad som gäller ber vi dig kontakta vår kundservice. Telefon: 019-20 90 60, telefontid: helgfria vardagar klockan 8:30-16:00. E-post: kundservice@hygienshoppen.se

Vid kontakt med kundtjänst ber vi dig uppge:

Ordernummer (finns på din orderbekräftelse, följesedel, faktura eller om du är inloggad i din orderhistorik).
Ditt namn och dina kontaktuppgifter
HygienShoppen skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka.

Returer skickas till:
Hygienshoppen Svenska AB
Lager - Returer
Vattenverksgatan 2
702 27 Örebro

Kunden står själv för returkostnad och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Självklart så kan vi hjälpa dig med returfrakt mot en tilläggsavgift på 200 kronor + moms = 250 kronor per sändning.

OBS - Märk alltid returen med ditt namn och ordernummer.

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ska du kontakta oss via e-post så snart som möjligt. Mejla oss på kundservice@hygienshoppen.se

Vi behöver följande information:

Ordernummer
Ditt namn och dina kontaktuppgifter
Bild på den skadade eller felaktiga varan
Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns på varan vid leverans.
Länk: Konsumentverkets ångerblankett

Reklamationer skickas till:
Hygienshoppen Svenska AB
Lager - Reklamation
Vattenverksgatan 2
702 27 Örebro

Kunden står själv för returkostnad och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Självklart så kan vi hjälpa dig med returfrakt mot en tilläggsavgift på 200 kronor + moms = 250 kronor per sändning.

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför kan vi komma att ta ut en avgift om 200 kronor + moms = 250 kronor om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

Produktinformation

Vi strävar alltid efter att tillhandahålla korrekt och aktuell produktinformation i form av produktbilder, produktbeskrivningar, produktdatablad och säkerhetsdatablad för våra kunder. Trots våra ansträngningar kan det emellertid förekomma att vissa dokument och/eller beskrivningar på vår webbplats kan vara inaktuella eller inte helt överensstämmande med den aktuella produkten. Vi vill tydligt markera att de produktbilder som visas på vår webbplats endast är avsedda för illustrativa ändamål och kan skilja sig från den faktiska produkten i mindre detaljer. Detta kan inkludera men är inte begränsat till färgnyanser, designändringar, tillbehör och förpackningar.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som detta kan orsaka och tackar för din förståelse och ditt fortsatta förtroende.